PROJELER
ARAMA
ARA
HIZLI MENÜ
Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Halkla İlişkiler Müdürü
Halit TOK
(+90) 216 443 56 00
Atatürk Mah. Fatih Sultan Mehmet Cad. No: 63 PK.34761 Ümraniye / İstanbul

Halkla İlişkiler Müdürlüğü; Belediye hizmetinde memnuniyeti artırmak, vatandaşlarımızın nezdinde güvenilir ve beklentilerinin karşılandığı, güçlü bir belediye olgusunu oluşturarak, yönetsel işleyişin ve hizmetlerin geliştirilmesi hedefiyle yerel yönetimleri ve yerel demokrasiyi güçlendirmek adına çözümler üretmektedir.

HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN GÖREVLERİ

  1. Belediyeye gelen ve hizmet alacağı birimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan vatandaşlarımız için karşılama, danışma, rehberlik ve refakat hizmeti sunmak.
  2. Belediye hizmetleriyle ilgili vatandaşın talep ve şikayetlerini alarak çözüm üretmek üzere kurulan çağrı merkezinin etkin ve verimli bir şekilde işletilmesini sağlamak Vatandaşların talep ve şikayetlerine en kısa sürede cevap üretilmesi konusunda diğer müdürlükleri harekete geçirmek. Müdürlüklerin vermiş olduğu cevapların vatandaş beklentisine uygunluğunu denetlemek, bu konuda sürekli iyileştirme yapmak.
  3. Çağrı Merkezi ve Çözüm Merkezine telefonla, şahsen veya e-posta aracılığıyla gelen her bir şikayet-talep için asgari çözüm süreleri belirleme ve bu süreleri baz alarak birimlerin talep ve şikayetlere çözüm üretmesini sağlayarak, belirlenen süre içinde cevap vermek.
  4. Çağrı Merkezi ve Çözüm Merkezine gelen talep veya şikayetleri kategorize ederek birimler ve şikayet türleri bazında düzenli rapor oluşturmak, şikayetlerin yoğunlaştığı konularda üst yönetimi bilgilendirmek.
  5. Diğer kurumlardan belediyemize yönlendirilen Bilgi Edinme, BİMER, CİMER müracaatlarında diğer müdürlükler ile koordinasyonu sağlayarak, belirlenen süre içinde cevap vermek.
  6. Ümraniye Belediyesi’nin amaç ve hedefleriyle belediye başkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde gerçek ve tüzel kişiler nezdinde olumlu bir kurum imajı oluşturmak.
  7. Belediye yönetiminin izlediği politikaların ve yapmış olduğu icraatların halka duyurulması ve benimsetilmesini sağlamak.
  8. Belediye yönetimi ile halkın bir araya gelebileceği ortamları hazırlamak.
  9. Belediyenin genel amaç ve politikalarına uygun olarak Basın ve Yayın Müdürlüğü ile birlikte tanıtım faaliyetlerine destek olmak.
  10. Esnaf ziyaretleri, sabah programları, Cuma programları, mahalle bazlı bilgilendirme ve müzakere toplantıları gibi organizasyonları koordine etmek.
  11. Belediye yönetiminin hemşeri dernekleri ve diğer STK’lar ile ilişkilerini geliştirmek, ortak toplantı, etkinlik ve organizasyonlar yapmak.
  12. Halkla İlişkilerin geliştirilmesine yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler yapılmasına öncülük etmek halkın bu etkinlikler ile belediye ve yönetim ile temasını arttırmak.
  13. Halkın belediye hizmetlerinden beklentilerini ve memnuniyetini ölçmeye yönelik araştırmalar yapmak veya yaptırmak.

FAALİYETLER

Çözüm Postası

Çözüm Postası Birimimiz; kurumumuzca hazırlanan dergi, davetiye, broşür, kültür bülteni gibi basımların dağıtım görevini gerçekleştiren, müdürlüğümüz bünyesinde kurulmuş özel bir ekiptir. Belediye personelinden oluşan bu özel ekip, yayınlarımızı ve davetiyelerimizi, çeşitli kurum ve kuruluşlara ulaştırarak belediyemizin yapmış olduğu faaliyetler ile ilgili gerekli bilgilendirme ve davet çalışmalarını yürütmektedir.

Çözüm Merkezi

Çözüm Merkezimiz, hizmeti halkımızın ayağına götürerek vatandaşın zaman kaybetmesini önleyen, güvenilir ve kolay ulaşılabilir bir yönetim anlayışı benimsemiştir. Haftanın 7 günü hizmet veren Çözüm Merkezi personeli kendisine ulaşan binlerce başvuruyu titizlikle değerlendirip çözüme giden en kısa yolları bulan uzman bir kadro ile hizmet vermektedir. Çağrı ve Çözüm Merkezimiz tarafından verilen hizmetlerin bazıları;

• Sicil Sorgulama

• Beyan Görme

• Rayiç Sorgulama

• Borç Sorgulama

• Kredi kartı ile borç ödeme

• Diğer Kamu Kuruluşlarına ait iletişim bilgileri sorgulama

Çağrı Merkezi

Çağrı Merkezimiz, kuruma erişilebilirliği kolaylaştıran ve 7/24 iletişimi sağlayan “444 9 822” numaralı telefon aracılığı ile vatandaşlarımızdan gelen tüm talep, şikâyet ve önerileri, alanında eğitim görmüş uzman personelimiz tarafından anında kayıt altına alındıktan sonra talep, şikâyet ve önerilerin anlık takibinin yapılabilmesi için vatandaşlara evrak takip numarası verip bu takip numarası ile evraklarını Çağrı Merkezi’nden telefonla, Çözüm Merkezleri’nden yüz yüze, internet üzerinden cozummerkezi@umraniye.bel.tr aracılığı ile takip edilebilmeleri sağlanmaktadır.

Danışma ve Refakat Birimi

Danışma Birimimiz, belediyemiz hizmet binasına gelen vatandaşlarımızı güler yüzle karşılayarak çözüm bulacakları doğru adreslere yönlendirmekte, Refakat Birimimiz ise engelli, yaşlı ve okuma-yazma bilmeyen vatandaşlarımız öncelikli olmak kaydıyla vatandaşlarımıza yapacakları işlemlerde yardımcı olmaktadır. Bu sayede vatandaşlarımız kısa sürede doğru hizmeti almış olmaları sağlanmakta, belediyemizi ziyarete gelen diğer kişileri kurum işleyişi hakkında bilgilendirmektedir.

Bilgi Edinme Başvuruları: 4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde Belediyemize iletilen müracaatlar Çağrı merkezi personellerimizce, yasal süresi ve gerekliliği doğrultusunda işleme alınmakta ve sonuçları hakkında vatandaşlarımıza geri bilgilendirme sağlanmaktadır.

CİMER Başvuruları:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'nden müdürlüğümüze yönlendirilen CİMER başvuruları, 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 7.Maddesi gereğince, çağrı merkezi personellerimiz tarafından, yasal süresi ve gerekliliği doğrultusunda işleme alınmakta, sonuçları hakkında vatandaşlarımıza ve gerekli kurumlara geri bilgilendirme sağlanmaktadır.

BİMER Başvuruları:

Başbakanlık İletişim Merkezi'nden müdürlüğümüze yönlendirilen BİMER başvuruları, 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 7.Maddesi gereğince, çağrı merkezi personellerimiz tarafından, yasal süresi ve gerekliliği doğrultusunda işleme alınmakta, sonuçları hakkında vatandaşlarımıza ve gerekli kurumlara geri bilgilendirme sağlanmaktadır.

Esnaf Ziyaretleri

Ümraniyeli hemşehrileriyle her fırsatta bir araya gelen Başkanımız Hasan Can’ın, vatandaşla iç içe olduğu faaliyetlerden biri olan esnaf ziyaretleri, Başkanlık tarafından belirlenen dönemlerde esnaflarımız ile başkanımızın bir araya geldiği görüşmeler, gerek sahada gerekse Başkanlık Makamında yapılmaktadır. Başkanımız, bu çalışma kapsamında belediyemize ruhsat başvurusu yapmış faaliyete yeni geçecek olan işyerlerinin açılışlarına da katılım sağlayarak ekonomiyi güçlendirmek adına ilçe esnafının her zaman yanında yer almaktadır.

Sabah Programları

Düzenlediğimiz program çerçevesinde, periyodik zaman aralıklarında, ilçemizin çeşitli camilerinde sabah namazının ardından vatandaşlarımızla Başkanımızın hasbihal edebileceği ortamlar oluşturulmaktadır. Bu ortamlarda vatandaşlarımıza belediyemiz tarafından çorba ikramları yapılmakta, ayrıca vatandaşlarımız görüş, düşünce ve taleplerini Başkanımızla paylaşma imkânı bulabilmektedir. Sayın Başkanımızın hizmet ve faaliyetlerimizi vatandaşlara anlattığı programlar muhtelif zamanlarda devam etmektedir.

İstihdam Merkezi

Müdürlüğümüz bünyesinde kurulan ve Türkiye İş Kurumu ile işbirliği içerisinde çalışmalarına devam ederek İstihdam Merkezi, işsizlik sorununun çözümüne katkı sağlamak amacıyla faaliyetlerine devam etmekte, Ümraniye ve İstanbul’un diğer bütün ilçelerinde yaşayan vatandaşlara hizmet vermektedir. İstihdam Merkezi, kariyer eğitimleri ve meslekî eğitimler vererek iş arayan vatandaşlarımızın uygun işlere yönlendirilmelerini sağlamaktadır. Ayrıca İstihdam Merkezi olarak, firmaların personel bulmaları adına yürüttüğümüz çalışmalarla, firmaların iş yükünün hafiflemesini ve ülke istihdamına fayda sağlamasını amaçlamaktadır. İş arayan adaylarla, personel arayan işverenleri internet ortamında bir araya getiren İstihdam Merkezi, sadece iş ilanı yayınlamak için bir platform değil, iş arayanların başvurularını en hızlı ve etkin şekilde gerçekleştirmesini, işverenlerin de en doğru adaya en kısa sürede ulaşmasını sağlayan hizmetleri sunmaktadır. İstihdam Merkezi yaptığı teknolojik yatırımlarla sistemini her geçen gün daha da güçlendirmektedir. İş arayan ve işverenlerin kolayca bir araya geldiği http://istihdam.umraniye.bel.tr adresimizden firmalar aradıkları niteliklerde personel ihtiyacını sağlarken, iş arayan vatandaşlarımız da kariyerlerine uygun iş ve mesleklere başvuru yapabilmektedir. İstihdam Merkezimiz en iyi iş ve en iyi personel doğrultusunda işsizlik sorununun çözümüne destek olabilmek adına toplu görüşmeler ve direkt kişi yönlendirmeleri ile çalışmalarını sürdürmektedir. Sosyal Belediyecilik anlayışıyla örnek proje ve hizmetlere imza atan belediyemizin, vatandaşlarımızla iletişim noktasında gösterdiği hassasiyetin bir sonucu olarak kurulan İstihdam Merkezimiz, sistemli bir iletişim ağı üzerinden, çalışmalarına devam etmektedir.

Kent Konseyi

Ümraniye Belediye Meclisi’nin 01/05/2006 Tarih ve 36 Sayılı Kararı ile kurulan Kent Konseyi, kent yaşamında; kent vizyonunun ve hemşehrilik bilincinin geliştirilmesi, kentin hak ve hukukunun korunması, sürdürülebilir kalkınma, çevreye duyarlılık, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, saydamlık, hesap sorma ve hesap verme, katılım ve yerinden yönetim ilkelerini hayata geçirmeye çalışır.

Belediyeler kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının, sendikaların, noterlerin, varsa üniversitelerin, ilgili sivil toplum örgütlerinin, siyasî partilerin, kamu kurum ve kuruluşlarının ve mahalle muhtarlarının temsilcileri ile diğer ilgililerin katılımıyla oluşan kent konseyinin faaliyetlerinin etkili ve verimli yürütülmesi konusunda yardım ve destek sağlar.

T.C. Ümraniye Belediye Başkanlığı -- Copyright 2014 ©beyaz.net, bilisim, network, web uygulamalari